VSYNC(vertical synchronization)açılınca ekran kartının tazeleme hızıyla,monitörün tazeleme hızı denkleştirilir.VSYNC kapalıyken görüntüde kırılmalar olur.Özellikle 3rd person ve 1st person kameralı oyunlarda mouseu hızlı hareket ettirince çok rahat görürsün bu kırılmayı.Ekranın ortasından titreyen bir çizgi olarak geçer.Kapatılınca FPS artar.
yada V-Syncin (Detonator sürücülerinde Dikey Eşitleme adıyla geçiyor Türkçesi) oyun performansını düşürdüğünü söyleyebiliriz.
Önce kırılıma da diyebileceğimiz "tearing"in ne olduğunu bilmeliyiz. Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün gösterebileceğinden daha fazla kare (bildiğiniz gibi görüntüler kare kare hesaplanıp sırayla monitöre gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara "tearing" denir.
İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız herşeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalırsa fare hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi multiplayer oyuncular V-Synci devre dışı bırakırlar.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Yorumlarınız için teşekkür ederim:)